De eerst dagen in Gran Canaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Anne Gremmen - WaarBenJij.nu De eerst dagen in Gran Canaria - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Anne Gremmen - WaarBenJij.nu

De eerst dagen in Gran Canaria

Door: Anne Gremmen

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Mei 2014 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Maandag 26 mei, ben ik vertrokken vanuit Nederland naar het mooie en warme Gran Canaria. Rond 20:00 ben ik samen met mijn klasgenootje/vriendinnetje aangekomen op het vliegveld. De reis is erg goed verlopen maar wij hadden het gevoel dat het langer vliegen was dan 4 uur.

Nadat we waren aangekomen werden wij met de taxi opgehaald. De taxichauffeur zei tegen ons dat hij een van ons bij het hotel Amadores zou af zetten en iemand anders bij het hotel San Agustin. Dit vonden wij al heel erg raar omdat wij beiden naar Amadores zouden gaan. Nadat we dat aan de chauffeur hadden uitgelegd (die heel slecht engels kon) werden we beiden gebracht naar het hotel Amadores. Toen wij daar rond 21:00 aankwamen gingen we een gesprek aan met de manager. Na het tekenen van verschillende papieren was het nog steeds niet zeker of ik in dit hotel mocht blijven. Het was volgens hun namelijk de bedoeling dat ik naar het hotel San Agustin zou gaan. Na 1 uur praten met de manager weerden we naar een kamer gebracht. Dit was een 6 persoonskamer en dus erg luxe voor ons hihi. De volgende dag zouden we om 10:00 terug moeten komen om weer een gesprek aan te gaan. Omdat twee andere klasgenootjes ook al in dit resort zaten namen ze ons mee naar Puerto Rico. Dit was echt geweldig! Lekker goedkoop, gezellige muziek en super lieve mensen leren kennen (onze collega's)

Dinsdag 27 mei, Zoals afgesproken waren wij er om 10:00. Zodra wij daar gingen zitten werd ons verteld dat de manager nog niks wist en dat we om half 12 terug moesten komen (dit hadden we natuurlijk kunnen weten want het zijn ten slotte allemaal Spanjaarden). Maar goed om half 12 gingen wij terug en konden we direct een gesprek aan gaan met de manager. Eerst kreeg ik te horen dat ik het hotel San Agustin zelf moest gaan bellen om te zorgen dat ik in het hotel Amadores kon blijven. Gelukkig kwam een van de werknemers binnen en zei dat alles was geregeld. Ik was op dat moment zo opgelucht en blij! Vanaf dat moment kon mijn avontuur bij hotel Amadores eindelijk beginnen. De rest van de dag hebben we boodschappen gedaan en onze koffers uitgepakt.

woensdag 28 mei, begon mijn eerste werkdag. ik ben begonnen om 10 uur. Vandaag heb ik de hele dag gewoon mee gekeken hoe alles in zijn werk gaat. Al meteen heel veel geleerd en toch ook al moeten doen. Het is hier erg belangrijk dat je contact maakt met de gasten. Binnen een paar uur leer je al zoveel mensen kennen en ken je ze ook bij naam. Iedereen is zo lief en vrolijk waardoor alles al veel makkelijker gaat. Vandaag heb ik activiteiten gedaan zoals geweerschieten, zumba, aquarobics, sjoulen en bingo. Deze dag heb ik gewerkt tot 18:00. Het is de bedoeling dat ik als ik werk gewoon werk van 10:00 tot 18:00. voorlopig heb ik in de middag van 13:00 tot 15:00 omdat wij nog niet hoeven te repeteren voor de show. in de pauze gaan we heerlijk van de zon bij het zwembad.
Helaas is het eten hier echt niet lekker en moeten we zelf boodschappen gaan doen om wat binnen te krijgen. Het eten is hier echt belachelijk duur. Voor 1 appel betaal je ongeveer 2,50 euro en voor een pot pindakaas 5 euro. Het avond eten is ook echt niet lekker dus Lieke en ik leven op tosti's met ketchupXD Na het werken zijn we vandaag gaan kijken bij de kinderdisco en hebben we even lekker gezeten bij het zwembad met een paar collega's.

donderdag 29 mei, mijn tweede werkdag alweer. De tijd gaat hier zo snel. Vandaag ben ik meteen in het diepe gegooid. De hele ochtend heb ik alle activiteiten in mijn eentje moeten doen. In het begin dacht ik echt van Ownee hoe ga ik dit doen, maar eenmaal bezig ging het super goed. Ik heb er juist super veel geleerd en is het voor mij echt geen probleem meer om verschillende talen te moeten spreken. Het is juist super leuk omdat ik elke dag wat nieuws erbij.In de middag heeft Alejandro mij geholpen met de activiteiten omdat bij bingo vaak de getallen toch nog wel in het Spaans moeten worden uitgesproken en dat kan ik nog niet hihi. Naar het werken zijn wij met Dorle, Manon, Beau en Deveny naar Puerto Rico gegaan om daar wat te gaan eten. Die pizza die ik daar had gegeten deed me echt goed. Na elke dag alleen maar tosti eten smaakt een simpele pizza echt heeeeeeerlijk!!! We zijn daarna lekker naar bed gegaan omdat het toch een best intensieve dag was.

Vrijdag 30 mei, vandaag heb ik samen gewerkt met Lieke en Beau. Dit is wel super fijn en gezellig omdat we de zelfde taal spreken en het ook gewoon goed met elkaar kunnen vinden. De dag is erg relaxt verlopen maar langzamer dan normaal. Dit keer hadden we maar een half uurtje pauze omdat het Canaria day was. wij moesten verkleed in typische Canarische kleding en moesten een kijkje gaan nemen bij deze activiteit. voordat we het wisten moesten we meedoen aan de Canarische volksdans. Het was een hele rare dansen met aparte sprongetjes maar het was echt geweldig om mee te maken. De mensen vonden het zo geweldig om te dansen waardoor er een hele positieve sfeer daar hing. Verder hebben wij vandaag te horen gekregen dat Lieke vanaf nu verantwoordelijk is voor de Zumba lessen en Beau en ik voor de aquarobics lessen. Nog nooit hebben wij deze lessen gegeven dus we zijn erg benieuwd hoe dit morgen gaat verlopen. Maar zoals ze hier zeggen: Just Smile. Aan het eind van de dag heb je soms echt even moeite met lachen omdat je dit al de hele dag hebt moeten doen hahaha.

Al met al heb ik het hier tot nu toe onwijs naar mijn zin en heb ik zin om nog meer dingen te gaan leren en meer mensen te gaan leren kennen!!

  • 31 Mei 2014 - 00:50

    Petra:

    Leuk An! Fijn dat het je het zo goed naar je zin hebt. En met dat eten komt het ook nog wel goed. Je bent een toppertje! Dikke kusssss.

  • 31 Mei 2014 - 10:01

    Jose:

    Hé Anne, super leuk om je verslag te lezen! Volgende week weer 1?
    Groetjes José.

  • 31 Mei 2014 - 21:24

    Anne Gremmen:

    Aah dankjewel Smams! Tuurlijk het gaat helemaal goed komen:)
    Jazeker José elke keer als ik tijd heb zet ik het erop!!

    Liefs,

    Anne

  • 31 Mei 2014 - 22:47

    Wilco:

    Leuk om te lezen, ben benieuwd wat je volgende week gaat meemaken! Doe je best, veel succes en een dikke kus van mij!

  • 01 Juni 2014 - 12:14

    Melvin:

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Tot snel! xx

  • 01 Juni 2014 - 13:22

    Coby:

    Hey lieve Anne,
    Wat schrijf je leuk en gezellig !!!
    Fijn dat je het naar je zin hebt en dat je werkzaamheden zo leuk en afwisselend zijn.
    Zo zijn we helemaal op de hoogte van je belevenissen tijdens je stageperiode in het buitenland.
    Leuk dat het ook goed klikt met je klasgenoten en collega's want dat maakt alles gewoon fijner.
    Groetjes en liefs tante Coby xxx

  • 01 Juni 2014 - 21:26

    Opa En Oma Agterberg:



    Hoi lief vrouwke
    Leuk om te lezen dat het je goed gaat en dat je een fijn contact hebt met de mensen daar. Met het eten komt het wel goed hoor, zal ik je een lekkere fricandel speciaal sturen? Het was de eerste dag wel spannend he , maar alles is toch goed gekomen. En je zult zien , je staat binnen de kortste keren weer in Nederland , en bij Melvin. Geniet van je stage daar meid.

    dikke kus van je opa , en oh ja , ook van oma natuurlijk, we denken aan je .

    groetjes Opa

  • 01 Juni 2014 - 22:58

    Oma Agterberg:




  • 01 Juni 2014 - 23:12

    Oma Agterberg:


    Hallo kleindochter, fijn om te horen dat het je goed gaat. Je hebt wel spannende dingen meegemaakt. Vind je het leuk om met aquarobics aan de slag te gaan
    zal wel intensief zijn. Ik wens je voor de komende week weer veel goede dingen en we horen wel weer van je mooie verhalen. Liefs van ons en een dikke pakkerd daag. OMA.

  • 03 Juni 2014 - 17:01

    Opa En Oma Gremmen:

    Hallo Anne,

    Leuk dat we je verslag hebben kunnen lezen, wel erg kleine letters hoor!
    Fijn dat je het naar je zin hebt. Hopelijk wordt het eten wat beter.
    Wij wensen jou nog heel veel plezier!

    Kus en veel liefs,

    Opa en Oma

  • 04 Juni 2014 - 23:35

    Anne Gremmen:

    Aah zo leuk en lief om alle reacties te lezen!
    Het eten is helaas niks verandert, maar ik heb natuurlijk weer top ouders die mij een voedingspakketje opsturen zodat ik toch nog wat belangrijke dingen binnen krijg.
    Hihi een frikandel special zou niet verkeerd zijn Opa.

    Heel veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Mijn dagboek over mijn avonturen de komende 7 weken in het prachtige Gran Canaria

Actief sinds 30 Mei 2014
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 6020

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 12 Juli 2014

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: