Ander halve week verder - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Anne Gremmen - WaarBenJij.nu Ander halve week verder - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Anne Gremmen - WaarBenJij.nu

Ander halve week verder

Door: Anne Gremmen

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Juni 2014 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Zaterdag, 31 mayo 2014

Vandaag was de dag dat ik voor het aller eerst in mijn leven Aquagym moest gaan geven. Een kwartier voor de les begin had ik al wat oefeningen bedacht zodat ik zeker wist dat ik het uur wel vol zou krijgen. Nadat ik een kwartier bezig was wist ik helemaal niks meer (fijn -.-). Ik keek een van mijn collega's aan en die zei 'Anne gewoon improviseren want ze vinden alles goed. Dus de rest van de les heb ik alles geïmproviseerd. Ik dacht bij mezelf echt ow god wat zullen die mensen wel niet denken. Toen Nel en Anke (dit zijn 2 super lieve Hollandse vrouwen die ik heb leren kennen hier) het zwembad uitkwamen zeiden ze 'het ging echt super goed het leek alsof je het al jaren doet'. Dit was het laatste wat ik had verwacht maar het was natuurlijk super fijn om te horen!
Van 2 tot 3 moest ik repeteren voor de show van dinsdag avond. Dit was de eerste keer dat ik moest repeteren voor een show dus ik was erg benieuwd. Ik vond het geweldig om te doen. Je kunt helemaal je ei kwijt en lekker druk zijn. Mijn stagebegeleider heeft alleen wat moeite met het horen van de beat dus alles wat hij ons wilde leren ging uit de maat haha.
In de avond ben ik met Beau, Lieke, Deveney, Dorle en Manon naar Puerto Rico gegaan om even gezellig een drankje te toen. Af en toe is het gewoon nodig om het hotel uit te gaan omdat je hier echt de hele dag doorbrengt. Dit was trouwens ook de eerste keer dat ik een kakkerlak heb gezien. OOOH MYY GOD wat zijn die beesten groot en vies. Ik wist niet dat die beest ook vleugels hadden. GadverGadver ik heb nog nooit zo hard gegild en gerend.

Vandaag was een dag dat ik veel nieuwe dingen hebben geleerd en helaas ook gezien hihihi.

Zondag, 1 Junio 2014
Vandaag hebben we een nieuwe collega gekregen bij het animatieteam. Een echt italiaan (dus irritant). Het voordeel is dat hij wel heel goed Spaans spreekt dus kan ik weer wat minder met mijn handen en voeten gaan praten want sommige Spanjaarden vertikken het echt om Engels te spreken.
In de middag moest ik van 12 tot 1 paella en sangria maken met mijn stagebegeleider en Luca (de Italiaan). Zoals sommige van jullie misschien wel weten ben ik bang voor vis. En ik had geen idee wat paella was. Dus ik kom daar aan bij de chefkok en het enige wat ik zie is mosselen, garnalen, inktvis en noem maar op. Vanaf dat moment dacht ik al Oh nooo. Maar ik stond daar met een mooie rode Spaanse jurk in die pan te roeren en iedereen verwachten van mij dat ik het even gingen maken. Op dat moment heb ik me over mijn angst heen gezet en die beesten opgepakt. Iedereen foto's maken ik voelde me even een beroemdheid hihi. Nel en Anke ( de twee lieve Nederlandse vrouwen) hadden voor mij ook even wat foto's gemaakt zodat ik aan jullie kan bewijzen dat ik het ook echt heb gedaan. Zoals een echt chefkok doet proeft hij natuurlijk even of er nog wat bij moet. Nadat hij het had geproefd vroeg hij aan mij of ik dat ook wilde maar dat ging me echt te ver dus dat heb ik niet gedaan. Na de paella heb ik sangria gemaakt. Dit was echt geweldig om te doen omdat er een hele show om heen werd gemaakt en iedereen was zo blij dat ze het ook op mochten drinken. En natuurlijk waren het vooral veel Engelse die een extra rondje kwamen halen:p
Van 2 tot 3 gingen we weer repeteren. Alle dansen zaten er al heel snel in dus we waren goed voorbereid voor dinsdagavond. Na het repeteren kregen Lieke, Beau en ik te horen dat wij waarschijnlijk 11 Junio Moulin Rouge moeten doen. Wij keken elkaar echt aan van Serieus??? haha. Bij de eerst volgende repetitie gaan we dit oefenen.
In de avond ben ik met Lieke, Dorle en Manon weer even wat gaan drinken in Puerto Rico. Super gezellig het zijn echt schatten van meiden!!!

Maandag, 2 Junio
Vandaag was de 2e keer dat ik keer dat ik aquagym gaf. Deze keer ging het veel beter omdat ik zoiets had van ze vinden het allemaal goed zolang je maar lacht ( JUST SMILE). In de middag krege wij te horen dat wij deze week een dag mochten uitkiezen dat wij naar het Thalasso (sauna)
mochten gaan als beloning voor ons werk. Wij dachten ow vet lief maar in ons contract staat dat je als stagiare hier sowieso 1 keer in de maand naar het Thalasso mag gaan. Maar alsnog super fijn natuurlijk om even te gaan relaxen.
Even tussen door dit is al de 6e dag dat ik aan het werk ben.
In de middag hadden we 2 uur pauze en hebben we heerlijk genoten van de zon aan het zwembad. Ik ben al redelijk verkleurd ook omdat ik natuurlijk de hele dag in de zon werk (HEERRRLIJK)
In de avond zijn we met allemaal collega's naar Puerto Rico gegaan om even lekker een drankje en dansje te doen. Het was echt super gezellig, maar deze avond waren er zooooo veel kakkerlakken dat ik alleen maar om me heen keek waar ze waren. En natuurlijk op het moment dat ik even niet kijken loopt er eentje tegen mijn voet aan. Ik had echt zware hartkloppingen en ik had overal jeuk. Die beesten zijn zo eng, vies en goed. BAHBAH!!

Dinsdag, 3 Junio
Vandaag was niet zo een hele speciale dag. Ik ben al gewend aan de activiteiten en de mentaliteit van de mensen. Wel merk ik dat ik echt een vrije dag nodig heb. Gelukkig is donderdag mijn eerste vrije dag:)
In de middag van 2 tot 3 hebben we voor het laatste gerepeteerd voor vanavond. Iedereen wist wat hij/zij moesten en kende de dansen.
Rond 10 uur net voordat de show begon zijn we gaan eten bij de comodor (de eetzaal). Na 10 uur komt er eten uit het restaurant naar de comoder. Echt waar iedereen vloog naar dat eten toe! Ik ben nog nooit zo blij geweest met 1 pizza punt.
Eindelijk was de avond aangebroken voor de show. Ik had er echt super veel zin in en was benieuwd hoe zo iets in zijn werk ging. Nadat ABBA opgetreden had moesten wij midden in de zaal gaan staan en zorgen dat mensen bij ons kwamen staan. Samen met de gasten hebben wij onze show gedaan. Dit was zooooo leuk om te doen. Iedereen was vrolijk en de vrouwen voelde zich weer even sexy en zelfs de mannen danste mee. Nadat de show was afgelopen hebben we met het animatieteam nog even gezellig bij het zwembad gezeten om aft te koelen en na te praten over de show. Daarna ben ik zo snel mogelijk naar bed gegaan want ik was helemaal kapot.

Woensdag, 4 Junio
8ste werkdag alweer en dat is ook wel te voelen. Ik ben met mijn verkeerde been uit bed gestapt maar dat mag ik natuurlijk niet laten zien, want het aller belangrijkste van animatie is 'JUST SMILE". Gelukkig werd rond 12 uur mijn humeur beter en voelde ik me weer op en top. Vandaag hadden we een verrassing voor de gasten rond 12 uur. We moesten een klein stukje nadoen van B-watch. Iedereen van het animatieteam moest in zijn zwemkleding gaan staan verspreid over het zwembad. Op het moment dat de muziek startte moest iedereen op zijn beurt sexy naar het zwembad toe rennen en poseren en erin duiken. Daarna kwam mijn stagebegeleider aangerend verkleed als Pamela Anderson. Hij ging samen met ons een klein stukje aquagym doen. Het was eecht geweldig om dit te doen. Iedereen kwam kijken en ging foto's maken. Nadat de show moest ik meteen door met aquagym. Het is nog nooit zo druk geweest tijdens deze les.
De rest van de dag is echt super leuk verlopen. Ik ben mijn Duits aan het verbeteren en Spaans aan het leren. Maar dat is toch nog best wel lastig. Ze praten echt super snel maar ook de uitspraak is echt lastig.
Omdat het eten hier nog steeds niet goed is zijn Lieke en ik naar Puerto Rico gegaan om wat lekkers en goeds te eten. Wij dacht oh lekker we bestellen spareribs. Het enige wat we kregen was bot met vet. Het was echt heel erg vies. Wij natuurlijk balen omdat we nou steeds niet goed hadden gegeten maarja volgende keer beter.

Zo dit is weer even een overzichtje van een paar dagen. Nu ga ik lekker mijn bedje in:)

Good night! xxxxxxx

  • 05 Juni 2014 - 07:30

    Petra:

    Hoi meissie, leuk om je weer even je verslag te lezen. Geniet nu eerst maar even van je twee welverdiende vrije dagen! X lyttmab

  • 05 Juni 2014 - 12:21

    Sophie Van De Sanden:

    Ha Anne, wat zie je er prachtig uit in je jurk ;)) Hoop dat je het ontzettend leuke tijd hebt. Succes daar en liefs Sophie

  • 05 Juni 2014 - 12:55

    Marjolijn:

    Klink allemaal erg leuk vrouw! Spaans is heerlijke taal, om te horen en te spreken. Zou er bijna voor naar spanje gaan. En pak je snel op hoor. Lijkt soms op frans. Hier vast leuk rijtje wat je kunt gebruiken voor je verslagjes!

    maandag lunes.
    dinsdag martes.
    woensdag miércoles. Spreek uit (Mjerkules)
    donderdag, jueves. spreek uit (Gweves)
    vrijdag, viernes. (wjernes)
    zaterdag sábado.
    zondag domingo.

    Adios Guapa! (wappa). Zoek maar op!
    groetjes Marjolijn x

  • 05 Juni 2014 - 21:36

    Anne Gremmen:

    Dankje Smams ik ga er zeker even van genieten! Lytttmab

    Aah dankjewel Sophie! Zelf vond ik het juist heel erg raar om in een jurk te staan hihi.

    Ja het is zeker een mooie taal maar vind het toch nog best lastig om het te spreken.
    Ow dankje haha die ga ik alvast even leren is toch altijd handig:p
    Aah super lief:) Die ga ik ook zeker onthouden!

    Heel veel Liefs

  • 05 Juni 2014 - 22:48

    Melvin:

    Hoi lieverd,
    Ik ben blij om te zien dat je het zo naar je zin hebt. Ontzettend leuke en mooie foto's, doe vaker is een jurkje aan, staat je leuk!
    Geniet morgen nog lekker van je vrije dag en ik spreek je snel!

    xx Melvin

  • 05 Juni 2014 - 22:53

    Anne Gremmen:

    Haj schatje,

    Hihi dankjewel. Aah lief misschien dat ik dat wel ga doen.
    Dankjewel dat ga ik zeker doen :)

    xx

  • 06 Juni 2014 - 18:45

    Tante Coby:

    Lieve Anne,
    Wat ziet het er allemaal leuk uit daar, gezellig vakantie-sfeertje !
    Mooie locatie Anne, het is natuurlijk wel "aanpoten" maar dit zijn onvergetelijke herinneringen !!!
    Succes en heel veel werkplezier met elkaar.
    Liefs tante Coby xxx

  • 06 Juni 2014 - 19:42

    Opa Henk:


    Hoi lieve meid

    Ben best een beetje trots dat ik je opa mag zijn. Je bent al echt een grote volwassen meid. Leuk je zo op de foto`s bezig te zien als een volleerde animator. Maar je hebt groot gelijk dat je die paella maar vies vind , je weet dat ik ook niks moet hebben met alles wat uit het water komt. En ik moet Melvin gelijk geven als hij zegt dat hij je graag in een jurkje ziet, ik vond de foto`s van je in die mooie Spaanse jurk geweldig .
    Nou meid , dat was het dan weer, geniet van alle leuke dingen , maar vergeet ook je stageopdrachten niet.
    dikke kus van Oma en mij , houdoe

    opa Henk

  • 07 Juni 2014 - 22:25

    Anne Gremmen:

    Hoihoi,

    Jaa het ziet er hier inderdaad super uit en er hangt ook een lekker vakantie sfeertje.
    De herinneringen van hier zijn zeker onvergetelijk en ik geniet ook elke dag nog hier
    want voor ik het weet is het weer voorbij. Dankjewel Tante Coby

    Aah super lief Opa is heel fijn om te horen:) Ik geniet er ook echt van om animator te mogen
    zijn en nieuwe dingen te leren. Haha nee die ga ik niet vergeten hoor anders is alles voor niks
    geweest hier. Dankjewel Opa en Oma

    Hele dikke kus!!!

  • 09 Juni 2014 - 16:56

    José:

    Hoi Anne, zo ik ben weer lekker 'bij' gelezen! Wat doe je toch veel veelzijdige dingen. Tja ik snap best dat het zo druk word bij de aquagym, met zo'n super enthousiaste meid doe je vanzelf lekker mee! Groetjes José en graag tot volgend verslag!

  • 09 Juni 2014 - 19:54

    Oma Agterberg :


    Dag meisje, je ziet er echt uit als een spaanse schone prachtig . Wat doe je veel dingen op een dag maar ik hoor wel dat je je goed vermaakt heb je inmiddels wel wat lekkers te eten gehad? Je collega's zien er ook leuk uit fijn dat jullie het samen zo gezellig hebben. Je bent goed in verslagen maken zo kunnen we mooi volgen wat je allemaal doet. Werk met plezier en geniet maar lekker van alle mooie dingen. Tot een volgende keer en heel veel liefs uit Den Bosch, groeten van ons opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Mijn dagboek over mijn avonturen de komende 7 weken in het prachtige Gran Canaria

Actief sinds 30 Mei 2014
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 6022

Voorgaande reizen:

26 Mei 2014 - 12 Juli 2014

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: